Jahit terbuka

Jahitan luar saya terbuka. Tapi saya xnk jahit semula.. ada ke ubat utk cantum kan balik? Or ape2 je cara selain dari kena jahit😭

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
TapFluencer

Sis boleh beli di farmasi cuci sendiri luka . Saya jahitan buka , nurse bgtau suruh beli yang ni . Kalau refer doktor pun takboleh jahit dan doktor bg benda yg sama jaa . Beza kerajaan dpt free , farmasi beli sendiri hehe . Atau sis boleh beli Jeli Gamat . Elok untuk luka jahitan . Saya pun amalkan , so far luka jahitan terbuka dah membaik . - Solcoseryl gel - Normal saline (botol) - Kapas

Baca lagi
2mo ago

Dia bercantum semula ke? Atau macammana?

TapFluencer

Klu xbsr dktr bg ubt mkn antibiotic then ubt sapu. Then limit aktiviti

saya pun jahitan terbuka doc suruh sapu madu asli..alhamdulillah dah ok..

2mo ago

ooo...saya sikit je..klu nak jahit balik doc kata kena trim blik luka asal...tu yg doc suggest guna madu...klu besar sgt sy x pasti la ok ke..

pegi hospital balik ya. tkut nnti ade infection lain pulak.

Sy gi klinik, dpt antibiotik

Basuh dgn air garam