iberet folic dan maltofer

hb low.. nak buat apa pun tak boleh.. so pregnant sebelum ni rajin beli iberet folic.. just itu jela yg elok makan.. xde mabuk teruk sgt.. maltofer ni baru try.. tapi ada 100mg je untuk tambah darah.. 0.8mg folic acid.. kalau iberet macam2 vitamin ada.. 500mg untuk iron, dan acid folic pulak 800mcg.. harga sama.. bezanya iberet banyak campuran vitamin tapi telan.. maltofer pulak cuma ada 2jenis vitamin je tapi kunyah.. rasa coklat.. so sesiapa yg jenis tak boleh makan iron tablet, dan zinc cofer, boleh try 2 ni.. yg jenis takut nak telan ubat, boleh try maltofer.. kunyah je rasa coklat..

iberet folic dan maltofer
2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
Super Mum

Sye bole mkn maltofer je utk yg ke 3 ny..br try zoncofer. .jd pusing2. .mkn iron tblt dan yg laen prt jd sebu mntah2 n smblt. .tp 2 pa. .area sny utk dpt kn jns tblet sush. .dorg x klua kn lg. .buat mse ny ade syrup je.. ๐Ÿ˜ฃ

4y ago

Sdp lg tblet. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜…. .syrup dyee kuat sgtt rse. .nk xnk sye ylan dgn air oren..br x rse sgt .

sy mkn maltofer.. isap.. hb x naik..

4y ago

nurse suruh sy consume iberet.. sy beli tapi x mkn pn.. sy try continue mkn obimin semula.. tapi baru letak atas lidah dah mual.. ermm payah..