kencing kotor

Harini 1st time masa checkup kena kencing kotor?. Bahaya tak kencing kotor ni? Ada cadangan tak nk elak kena kencing kotor? Biasa nurse suh buat apa bila detect kencing kotor? Sbb td xde suh buat apa pom?

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Urinary tract infection atau jangkitan saluran kencing bahaya pada kandungan, bole menyebabkan kelahiran pra matang klu x dirawat cepat, wanita mengandung golongan yang cepat dpt jangkitan saluran kencing, jaga kebersihan midd v, mesti minum air putih yang cukup, dan makan vitamin c. Saya suda lalui rawatan sepanjang mengandung...mesti ikut arahan dan rawatan doktor ya. Ada keluar cecair / discaj berbau atau berwarna kuning atau hijau cepat2 maklumkan nurse/doktor

Baca lagi
VIP Member

Hari2 minum air barli tanpa gula.. air masak.. pergi farmasi/kedai beli ubat lawas kencing. Ade flavour lime and orange. Blk bancuh dan minum.. Bila buang air kecil, buka semua seluar dan seluar dlm. Kedudukan mencangkung. Sis akan rasa lebih lega bila buang air.. Rajinkan urut2 kat bahagian bawah perut dan kawasan sekitarnya dan berdoa cpt sembuh. Selamat mencuba and get well soon sis💕

Baca lagi

Sy pun last checkup kena kencing kotor, doktor suruh minum air putih banyak2 dan bagi ubat antibiotik dan ubat lawas kencing..

Banyakkan minom air, org tua2 kata. Makan karot putih. Buat masak bening je. Senang.

4y ago

Dia cam pedas2 sket. Tak sama tau dgn karot oren tu. Try lah.

Minum air kepala sis& bykkn minum air putih

Minum air barli suam je sis