Bolehkah berambut pendek?

Hai saya nak tanya boleh ke kalau ibu mengandung potong rambut pendek. Saya dah biasa berambut pendek sebab memudahkan saya dan meringankan kepala tambah pula cuaca panas sekarang ni. Sekarang rambut saya diparas bahu jadi saya rasa nak potong pendek semula kerana rimas dan cuaca panas. Jadi ada effect apa2 tak waktu mengandung atau berpantang nanti? Sebab saya ada dengar orang kata perempuan pantang tak elok rambut pendek dan perlu ikat rambut dengan ketat?????? Jadi saya nak minta pendapat tentang hal ni. 🤔

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Boleh awak. Apa yang awak dengar tu semua mitos. Just be happy, enjoy your pregnancy journey and enjoy your postpartum soon. Untuk elakkan awak stress dengan mitos itu ini, saya cadangkan awak untuk mula gali info kehamilan, postpartum, penyusuan, sleep cry baby daripada sumber yang certified. Boleh follow - Dr. Imelda Balchin (OBGYN specialist) di FB/IG/Twitter - Dr Izzat (OBGYN) di IG/Tiktok - Puan Nad Masrom (Certified Lactation Consultant) di FB/IG/Telegram - babylanguage (Puan Uswatun as Ceritified Sleep Cry Baby Consultant) di FB/IG *Ada ramai lagi sebenarnya. Awak akan jumpa bila awak explore and browsing. Saya sendiri tak ikut adat berpantang atau ambil kisah dengan mitos. Alhamdulillah rasa tenang dan lapang.

Baca lagi
4mo ago

Wahhhh. Baik!! Terima kasihhhhhh sangat membantu. 💕

boleh awak, takde effect dan apa apa masalah pun. saya sentiasa berambut pendek, masa pregnant potong, sebelum nak bersalin pun potong. ikat rambut tinggi sanggul ketat2, tu semua adat, bukan kewajipan.

4mo ago

🫶🏻