stress....

Hai mumy2...sya nak luah sikit..nd nak mnta pndpt jga....sya preg ank kedua ni dah masuk 22week....ank sya ptma umur 2thun...n sya tngal kat rmah mntua...msa preg ank kedua ni sya kurang drah..nd cpat pnat..apa lagi ank ptma sllu nak mnta dkung...kat rmah ni sya ada 3 org adik ipar...dua org ni dah msuk umur 20 keatas....dua2 kerja...yg bungsu da msuk 14 thun.....mma mntua pla umur 40 lbh....masalh tngal dngn mntua ni..ngan ipar2 ni. Bila balik kerja..drg ada masa nak main hp...main tiktok..karoke lagu2...tp drg tak tlong sya buat kerja kat dapur...nak minta bntuan sikit pun da bnyak ckp....kdg2 drg dlm bilik ja...kluar bilik tnya sya dah siap masak kah blm....klo sa tak mask...drg tnya npa sya tak masak...kdg2 sa msak untuk ank sya ja..tp drg ikut jga ank sa mkn..biar pun 1biji telur ja sya mask untuk ank sya...nak mnta tlong suami pun.....suami sibuk.main game...kdg p rmah kawn main game smpai subuh.....bila sa tegur..mrah suami sya....mma mntua sya sindir kat sttus nya....stress sya...???lagi2 fikir anak ptma ada masalh jntung...

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

X payah masak sis. Nanti balik keje, sis beli makanan bungkus utk anak sis. Bg anak makan dlm bilik jak. Kalau ipar tanya kenapa x masak, ckp je x lapar, x larat. Eeee geramm. Kesian sis 😓. Pindah rumah lain lah sis

Baca lagi
4y ago

Ya sis..kdg sa suruh husbnd tapau mknan untuk ank ja....kdg2 ipar nmpak sa bg ank mkn.....sibuk jga drg sna ikut2 nak mkn..biar mkn magi...bikin sterss ni

Jangan tinggal dgn mertua bah.

4y ago

Sabar ya sis. Nanti boleh bincang lg dengan suami utk pindah. Anak2 makin besar perlu bilik sendiri. Ruang utk belajar.