Durian utk ibu mnyusu

GOOD NEWS UNTUK IBU MENYUSUKAN ANAK! Anda pencinta durian? Durian adalah salah satu 'milkbooster' yang baik untuk ibu berpantang yg menyusukan anak. Ia dikatakan mampu menghangatkan tubuh dan membanyakkan susu ibu. Berdasarkan kandungan vitamin yang ada pada โ€˜raja buahโ€™ ini, dapat disimpulkan di sini yang durian tidak berbahaya pada ibu menyusu, asalkan ia dimakan secara tidak berlebihan. Menurut pakar lagi, sebenarnya tiada larangan pun yang mengatakan ibu menyusu tidak boleh makan durian. Janji mommy makan tak banyak, tak memudaratkan kesihatan anda dan anak yg menyusu. Oleh sebab itu, janganlah makan durian sampai berbiji-biji dalam masa sehari ya! makan ala kadar je.. orang tua2 kata buat rasa2.. hehe

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sy pregnant. Ada la mkn durian jugak. Tp takde la byk. Seulas dua gitu je sbb nak merasa. Pastu perasan susu da klua. Penyumbang jgk ke? Huhu.

5y ago

xsure yg tu tpi susu ade tme dh 20w..Sis dh preggy mngu k braps

VIP Member

saya pun makan durian masa menyusu hehehehehe

5y ago

Hehehr sye msa pntg mkn durian seulas dua je..xlri dri hntu durian..Lpas tu bby ok jew stkt nie..

Ni fakta ke mitos ni?hahaha

5y ago

Cma berwaspada mkn..Walaupun hntu durian..Sue mkn dlm 5ulas..Tgk jga keadaan anak klu dia xok berhnti..Tp sye try and error msa pantang lg..Alhamdulilah okey n susu cpt je bnyk..

Wow..best nye

VIP Member

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚