Pengambilan Aiskrim Untuk Bayi

Buat mak-mak yang ada anak kecil, anda kena tahu ya tak semestinya anak dah mula solid food semua makanan anda boleh bagi. Sebagai contoh aiskrim. Anda rasa mana satu jawapan yang tepat untuk statement di bawah? Kongsikan jawapan anda di ruangan komen!

Pengambilan Aiskrim Untuk Bayi
8 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

sy pnh buat ais krim sndri dr susu bdn mix dgn buah tuk bg anak sy mkn ms umur 7bulan dan ke atas.. seronok dia mkn..jd xprlu beli ais krim yg ada di pasaran..jika kita blh buat sndri di rumah lg selamat.less sugar..gula pun alami dr buahan tu sndri dan lebih selamat tuk bby makan😉✌🏻

4mo ago

sm2 😉✌🏻

VIP Member

Pendapat saya, homemade ice cream sudah boleh diberikan pada baby seawal 6 bulan. Ice cream yang ada di pasaran sesuai diperkenalkan pada umur 2 tahun ke atas dalam kuantiti yang terkawal.

untk ank yg x minat benda sejuk mcm mne ye......??,pnh try bg aiskrim homemade,ais mcd(sblom boikot),ais krim kedai.....tp semua reject....air sejuk smua reject,tgh hari pun nk air suam ...

4mo ago

Usia anak?

VIP Member

Sy lebih suka buat ice cream sendiri untuk anak. Lebih berkhasiat tiada kandungan gula yang tinggi. Boleh guna susu fullcream atau yogurt.

Below 1 yr, homemade… guna fruits & milk.

VIP Member

bg ais krim 1 tahun ke ats

Atas 1 tahun

TapFluencer

👌