Fakta VS Mitos: Pengambilan Air Putih Sewaktu Hamil

mak-mak yang tengah hamil tu, statement ni fakta ke mitos? Haa, cuba share sikit jawapan anda dekat komen!

Fakta VS Mitos: Pengambilan Air Putih Sewaktu Hamil
35 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

bila kurang minum air masak mudah kna jngkitan kencing kotor..prgnant kali ni mmg bnyk minum air masak.. dulu da pnh kna kencing kotor sbb kurang minum air masak..da serik kna masuk air,kna minum air garam lg

puasa dgn cuaca panas tak hujan ni sgt menguji ye. sampai nk telan air liur pun dh kering. mujur la Islam dh bg kemudahan utk ibu Hamil utk tidak teruskan berpuasa dlm keadaan tertentu☺️

fakta.. saya kurang minum air terus cepat rasa pening2 sakit kepala.. minum air bole rasa lega sikit pening tu.. tapi saya tak suka minum air masak sbb bole muntah 😅

Fakta... Kurang minum air kosong bukan bole buat pitam je. Kencing kotor pun atau jangkitan pun boleh terjadi sebab kekurangan air dalam badan

fakta. nanti ibu punya darah pekat boleh jadi darah beku yg bahaya. so ibu kena minum air secukupnya utk elak dehydrated.

Fakta. Mmg badan dehydrate kalau kurang minum. Tambah musim panas sekarang ni memang kena banyak minum air kosong.

fakta..tp baby dlm perut xske air masak ..rasa air paip je...

betul, waktu tak hamil syok oo minum air putih. ni dah hamil susahh pulak dia nak minum

Fakta. Sy puasa rse mcm okey. Tp bila cek urine air kurang dalam bdn. Rse dh mnum bnyk air.

4mo ago

alamak, btul ke.rsau la plak

tak suka air masak, nak air sejuk je baru boleh telan