buasir

Anak saya umur 1 tahun 10 bulan kene sembelit teruk. Sebelum ni buang air besar okay jee. Die tak membuang 2 hari sampai sembelit teruk dan buasir. Saye susah hati sangat2. Ade tak dekat sini yang anaknye pernah kene sembelit dan buasir? Ptg ni saya baru nak pergi klinik

13 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Anak saya pun sembelit dari 1 thn tapi saya bagi makan buah tiap² hari dan ajar minum air putih banyak Alhamdulillah senang dia membuang.. Kadang² ada jenis buah yg buat anak sembelit juga, macam anak saya bagi betik, mangga memang dia lawas

hii. anak sy pun teruk sgt buang air besar dl.dr umur setahun smpai setahun lpan buln. sy tukar kepada sawanah koko. alhamdulliah dlm masa seminggu die berak lancar. x menangis sakit dah. alhamdulliah dgn izin Allah. alhamdulliah

sama mcm anak saya. saya Cuba kurangkan susu dari 6 scop saya bagi 5scop . saya bagi anak saya makan buah anggur n bykkan minum air kosong. alhamdulilah. kalau kesian asyek meneran je. tapi taik xde hehehe

VIP Member

sembelit teruk anak sy sampai berdarah.skrg xde mslh.sbb sy tkr susu.susu anmun najis jd pekat.tp bkn kategori cirit.susu enfagrow pon ok.bila dia elok membuang,sakit pon susah nk dtg.

Cuba bagi buah yg byk serat mcm buah naga, & byk kan minum air. Anak sy kalau skip2 minum air n mkn buah pun sama sembelit. Sampai nangis2 buang air besar.

Anak saya pun msuk 1 tahun 10 bulan dh bpe hri ne asik sembelit je smpai klau tngh buang air besar nangis ii .. smpai saya tlong ikut ii meneran

Anak sy pun sama.. Umur 1thn 10bln...mmg sembelit, hari2 makan ubat lembutkan najis (oral solution)... Mmg bergantung dgn ubat

4d ago

kt mana nk Cari teh senna Tu ek?

ank sy Pula mkn strawberry atau mangga.. Alhamdulillah DH X meneran n mnangis time berak

bagi makan jagung sebagai jajan.. insyaAllah kurang sembelit

Sis blh bg buah pisang atau betik..