Masalah Buasir

Ada siapa siapa mengalami buasir ketika hamil ? Keluar ketulan daging luar dubur , ada tak krim sapu bagi hilangkan ketulan tu ?

11 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

klau kluar ketulan...sis coba masukkan balik...tpi klau sakit jgn paksa ya pergi klinik mnta ubat...klau saya, pakai serbuk manjakani...😅 saya buat serbuk untk sapu mcm krim, manjakani bulat tu sya rebus dan simpan d botol untk buat air cucian/2minggu tahan..🙂 tpi pstikan jgn trkena miss V ya sbb nti mlmbtkn proses pngembangan.

Baca lagi
2y ago

yaa sya masukkan balik smbil sapu smua tu...dalam masa tiga hari msuk smua...pastikan buang air/kncing pkai tndas dduk..klau mncngkung kluar balik..perlu msukkan slalu...

pregnant no 2 sy kena buasir. stress sgt sbb tak selesa n sakit nk membuang. sy kena sbb sy makan pedas mase awal pregnancy. sy pi klinik doctor bagi ubat insert dgn ubat sapu. lambat jgk baik 1bulan lbh baru betul2 kecut. taubat sgt2 sebut psl buasir smpi nangis depan doctor sbb sy tak selesa n sakit.

Baca lagi
VIP Member

Sy dulu ada ketul daging keluar juga. Just kena pastikan x kena sembelit. Daging tu masukkan je balik. Dia akan elok sendiri. Dulu Doc suruh monitor je. If teruk baru inform semula.

2y ago

Ouh yeke , okayokay terima kasih ye ☺️

saya kena buasir sminggu sblum nk brsalin. Dr kata normal. sya kna jga mkan supaya senang berak dan slalu tolak msuk ke dlm. lpas brsalin trus ok

2y ago

Ouh okay terima kasih ye ☺️

sy ada buasir dri sblum prgnant. msa bersalin doktor cucuk msuk buasir tu. sakit dijahit sakit lgi dicucuk masuk buasir.

bagitahu dr sis. dia bagi ubat sembelit dan ubat insert. tapi sy tambah beli ubat di farmasi, ambil masa nak kecut 😪

2y ago

Ouh yeke , okayokay tq sis

saya kena masa bersalin anak bongsu .sakit sangat.

2y ago

Aaaaa takutnyaa , awak pakai ubat apa hilangkan buasir ?

Sy pun buasir. Harap nya hilang la isi ni.

Sapu minyak tophaz sis cepat kecut

2y ago

Dari agent dia kak kat fb banyak

Boleh minta kat sini

Post reply image
2y ago

OK sangat cepat kecut