Alah dgn Ubat Gigi

Ada ibu2 yg alah dgn ubat gigi tak? Sy dah minggu ke 18 masih alahan dgn ubat gigi. Gosok gigi mesti muntah. Kadang nak bagi gigi bersih. 3kali letak ubat gigi, 3kali gosok.. Sy nak guna kayu sugi mcm susah sbab sy pakai braces?

9 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Normal sis..saya pun macam tu. Try tukar jenis ubat gigi. Saya biasa pakai colgate..bila pregnant xboleh guna langsung..skrg try darlie..Alhamdulillah sikit2 boleh tahan la..

Hihi..sama mcm sy dulu sis. Xboleh bau ubat gigi langsung apatah lg guna utk gosok gigi. Tp guna kodomo lion sy ok plak. So terpaksa la asben pun ikut guna kodomo lionπŸ˜…

Normal sis. Saya pon ada mcm tu tp paksakan jugak. Jenuhla tak gosok gigi. πŸ˜… sis boleh tukar ubat gigi

4y ago

U go girl πŸ’ͺπŸ˜…

VIP Member

Wau. Sy igt sy sorg je.. Sy mmg alah betul dgn ubat gigi. πŸ˜‘ skrg gosok gigi pon paksa

Same la sis saya pon alah jugak.. Smpai muntah2 nk kluar ank tekak.

Sama la.. last2 saya pakai kodomo lion je.. perisa oren.. πŸ˜†

Sama la dgn sya..x blh guna ubt gigi trus muntah..aduiii...

sama la kita sis..alah dengan ubat gigi 😭 baru je gosok dah muntah..bertabah laa kita πŸ˜…

VIP Member

Ini rasanya ramai yang alami. Alah menggosok gigi. Bukan ubat gigi. Bila gosok je muntah hijau. Sabar sis. Kejap nnt hilang lah tu.