Bya, Malaysia

About Bya

perut berbunyi

Ada tak ibu2 kat sini yg breastfeed tiap malam perut berbunyi disertai rasa sakit..tak tahu masalah gastrik ke ape sbb x lapar pun masa perut bunyi tu. sy makan kerap tp sedikit..
Biasa juga tp sy biasa lapar kalau gitu heheh

Ibu berpantang

Ibu2 berpantang ne boleh tak makan roti/bread yg ada gula tu? Dengan bread yg seakan-akan kek.. Teringin nak makan tapi rasa ragu..
Sis sekarang boleh semak makanan apa yang selamat dan tak selamat dalam Aplikasi theAsianparent pada bahagian "Makanan dan Nutrisi". Semak situ memang lebih senang!

hai mama2..

Ada tak mama2 kat sini lepas bersalin, sembelit dan berak keluar darah. Fresh blood. X tahu ne buasir ke ape. Ke ada luka dlm perut..
Pernah jadi awal2 lepas bersalin tu, tapi tak banyak sangat darahnya kan. Lepastu baik sendiri je. I rasa sebab susah najis nak keluar tu yg buatkan ada luka sikit kat bahagian kulit dalam. U boleh tr
..more

Pantang

Saya dah masuk 25 hari berpantang. Boleh yak saya makan mee sup? 😂