Normal ke kandungan 38 minggu 4hari perut selalu mengeras tapi takde rasa sakit..

Tumbang tanya ye

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

normal sis...tggl tggu hari nak bersalin dah tu...sis kena bersiap-sedia kerana bila2 masa jer baby nak keluar tu,dah cukup bulan tu...kecuali klo baby tu mmg sengaja nak keluar lambat...tp persediaan tu harus,mana la tau baby keluar awal sbb dah cukup bulan tu...semoga d permudahkan segalanya ya🙏🏻🙏🏻

Baca lagi
5mo ago

saya juga perna rasa seperti itu...beberapa hari kemudian,mulai la sakit perut yg teramat sgt...tanda lendir campur darah tu tiada yg keluar,cuma sja bnyk air biasa(jernih)yg keluar dri vagina...bila smpai hospital dan kena cek,lapisan air ketuban yg pertama sdh bocor dan bukaan sdh 4cm...tanda bersalin bg setiap wanita ni tak sama...ada yg mengalami turun tanda lendir campur darah dan ada yg tak...kdg terus sakit perut yg memanjang atau ketuban pecah...so,kena pantau la

TapFluencer

Em sy 37w3d pun sama juga, keras tp xsakit. Tp still kena pantau. Klu dh mula tangkap pinggang + pelvik, dan mengeras 6-7kali dlm sejam..better ke labour room terus.