38week

Sy dah 38w.. Baby kerap mengeras.. Pergerakan pn slow.. Tp gerak msih ok lg.. Saket pinggang n kdg kdg rase mcm saket ngilu dkt bhgn rahim tu.. Tp xde turun tanda pendarahan lg.. Konfius.. Dah nk dkt ke tu? Sbb ank pertama

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Biasalah tu, bila nak dekat2 bersalin. Mmg baby dah kuat sgt gerak. Tak tahu lah org kata sbb perut dah sempit...🤣 tapi, tu mmg normal. Cuma kena pastikan baby masih lagi bergerak. Dan macam2 lagi sakit akan keluar. Mcm sakit kt bawah. Tu mmg tanda2 dah tak lama lagi nak bersalin. Tapi, tak perlu lagi ke hospital. Bila dah turun darah atau air ketuban, baru cepat2 pergi hospital.

Baca lagi
3y ago

*tak kuat gerak