Usia Kandungan

Hi.. Sy Baru Nikah 3 Minggu Tp Knpa Usia Kandungan 7minggu

11 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
Expert

Salam sejahtera puan, untuk makluman anda, usia kandungan atau usia kehamilan dikira dari hari pertama haid anda yang terakhir. Oleh sebab itu anda dapati ia tidak sama dengan tempoh perkahwinan anda. Anda tidak perlu risau kerana ini adalah normal. Walaupun hubungan seks dan persenyawaan telur dan sperma berlaku kemudian, usia kandungan tetap dikira dari hari pertama haid terakhir anda. Jadi usia kehamilan itu tidak menunjukkan tarikh anda melakukan hubungan seksual. Anda boleh layari www.DoctorOnCall.com.my untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang sebarang masalah kesihatan atau bercakap dengan doktor bertauliah secara atas talian. Terima kasih.

Baca lagi

Ok cm ni awk, hari pertama kita period, kita dh hasilkn telur, bile waktu subur, dan disenyawakan, ada yg cepat dan lambat sbb tu kita kira dr 1st day, dr period terakhir awk..tu org ckp bunting pelamin..klau awk tak bersama lepas nikah, jgn risau k..😊sy dlu pon mmg tak fhm, walaupon doktor atau tgok google, mgkin cara penerangan doktor pompuan tu sy sendiri lambat fhm..ank dh 3 tahun baru sy fhm sbb ada doktor lelaki tu terangkan bahasa yg sy mudah fhm..adehh..huhu..teruk betul sy ni..mmg ada mak cik2 akn ckp benda tak elok sbb ada pengalaman abg sy, kesian dia sbb org tak fhm dia bunting pelamin tp nasihat sy, abaikan, kalau rajin, terangkan kat dorg bg fhm, kalau tak, abaikan je k..

Baca lagi
4y ago

Terima kasih sis

Tambahkan pengetahuan skit sis. Banyakkan membaca. Usia kandungan bukan bukan depends tarikh kita nikah 😂 tpi dikira dari tarikh first bulan terakhir kita dtg bulan. Btw, sye pun first time preggy. Sye dpat info smua dri google je.

Kira dari last awak period sis... bkn dari tarikh awak nikah..mcm adik sy pun bgtu. Org panggil bunting pelamin. Walhal sy dgn adik sy kahwin tarikh yg sama tapi dia duluan mgandung dari sy. Sy setahun baru ada isi. 🤗

Mase sis check dgn doc tu.. ada ke doc tanya tarikh nikah sis? 🤣 Rasa nya doc mintak tarikh last period jerr.. so dr situ pon dh tau usia kandungan dikira dr tarikh last period

VIP Member

sbb mase kawen tu awak dlm keadaan subur...bunting pelamin la tu..tahniah ye.jg kandungan elok2.. 😊

Cer sis google cmne kiraan mengandung.

Klu x ada bersama b4 nikah x perlu risau.

VIP Member

Wahh.. Best nya.. Tahniah awakk

bunting pelamin tu..tahniah😊