Kuat emosi & sensitif

hi. sy 16w pregnant. lately selalu emo n byk menangis. sensitif dgn byk perkara sehingga suami berasa sy terlalu manja dan mengada. suami pula krja jauh, slalu ldr. tp sy mmg perlukan sgt2 suami disisi. tmbah skrg asyik sakit2 blkg. siksa hdup tnpa suami. mmg pregnant akan kuat emosi ke..

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Hi mom! Sama macam saya jugak masa awal pregnant haritu, sikit sikit nak nangis, rasa lapar sangat pun nangis, saya pulak suami sentiasa ada and cater needs saya, tapi itu pun rasa macam selalu nak dia ada, saya pun tak faham, kadang husband sampai tak larat nak melayan 😂 moms yang LDR memang besar pengorbanannya. Saya pun mungkin tak kuat macam awak semua yang jauh dengan husband masa pregnant. Bila pregnant, hormon kita berubah ubah, mungkin ini salah satu sebab kenapa kita lebih sensitif & beremosi. Kadang orang cakap benda yang simple pun kita boleh terasa, macam tu lah agaknya. Sekarang, saya rasa emosi saya dah okay sikit, sebab saya ada baca kalau kita terlalu ikutkan emosi, kandungan kita pun boleh rasa and tak berapa baik untuk dia, waullahualam. jadi sekarang ni saya mengelak dari benda yang buat saya emosi lebih and selalu think positive. Semoga sis, husband dan kandungan kuat semangat & happy selalu yaa 🌷

Baca lagi

Sme lah kite puan..kdg2 tu mmg nak ada suami di sisi tp kne kuat kn smgt suami jauh pn sbb bekerja n ada tgungjwb..cme sllu berdoa smga diri ni kuat dan xde masalah yg berat..

sis kita sama. selalu ldr lepas tu kan kalau dia balik, opismate dia whatsapp pun kita jealous 😭😭

i thought im the only one. padahal dah cuba kawal taknak emosi ke apa ke tapi kalahhh haih haha

Sama sy pun 16weeks PJJ. tak kuat takde suami kat sisi🤕

yup. emosi kite berubah rubah. and jadi sensitive.