Makanan Naikkan HB Ibu Hamil

Stress jugak bila HB selalu rendah waktu hamil, betul tak? Pening dibuatnya nak makan apa supaya naik balik. Jangan risau, di sini kami nak share makanan yang boleh bantu anda tingkatkan bacaan HB sepanjang kehamilan!

Makanan Naikkan HB Ibu Hamil
14 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

mcm sya yg ada anemia + Talasemia ni, mkn apa pun semua kena kontrol...tak blh lebih or kurang...dah cuba mkn ikut saranan Dr pakar permakanan, mkn teratur cmna pun mmg hb tahap 9...sedih juga la..Baby besar doktor ckp ler, kena kontrol,syukur xda gdm..yg penting rehat byk.. due awal bulan 3.. doakan kesihatan saya dan baby... sedih juga la byk cubaan masa mengandung sampai anxiety fkr mslh kandungan.. dan byk kali keluar masuk wad.. 🥲☺

Baca lagi

sy ade gdm(d/c) n HB duk turun naik pn paling tinggi 11.7 n drop 11..sy cuba ikhtiar mkn ubat minum bancuhan pati delima gulsan selama seminggu lebih amalkan.. alhamdulillah naik dr 11.2 ke 11.8..disamping pengambilan sayur2 hijau dan kurma tp limit 2biji sehari je sbb gdm.. kurma mariyami tanpa biji tu kurang manis bg sy mungkin asbab juga hb naik..

Baca lagi

Saya hari tu 8 hari juga tinggal ubat tambah darah (ferrous fumarate/iron tablet) hb menurun Dari 12.3 ke 10.1 di sbbkan makan ubat antibiotik (Batuk teruk) selepas tu, sy di tukar ubat kpd zincofer alhamdulillah sesuai dgn bdn, mkn jambu Batu dn buah delima Dua hari sebelum nak amek hb serta susu HL terus naik kpd 11.7 dlm masa 26 hari

Baca lagi

Alhamdulillah patutlah bulan ni hb sy naik 11. klu tak, 11 ke bawah smpai kena tukar ke maltofer. tp asbab minum pati delima sesudu setiap pg dan sebiji kurma setiap hari start bulan lepas. Alhamdulillah. naik dh. tp itulah kurma ajwa mahal tp sedap sbb basah2 x kering 😂

TapFluencer

Yg ada GDM, elakkan lah kismis. Kurma, delima dan kekacang kena berpada/ pilih sbb kadar gula / karbohidrat akan mempengaruhi bacaan gula dlm darah kita.

Alhamdulillah baru2 ni saya cek hb saya 11.08... Anak pertama Alhamdulillah syukur... Saya mkn jambu batu sebiji dan amalkn pati delima 2sudu🤲🏻😘...

Jambu batu Sayur daun hijau Kurma ajwa Daging kambing Daging Hati ayam

Baca lagi

Saya makan jambu batu.... 10.9 naik 11.7....alhamdulillah... Pastuu daa xturun daa... Minum susu rizqi mamadil....

buah delima berkesan untuk naikkan hb saya 🥰🥰🥰

4mo ago

sy makan mamaria ...hb cantik..sbb dia mcm jus kurma gitu

Hati ayam