Boleh ke Makan ya

Salam semua..sya dh 34weeks..boleh ke Makan nenas? Sbb tetiba mcm tringin plak 🥺

15 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Boleh makan nenas semasa hamil, kerana ia mengandungi nutrien penting seperti vitamin C, serat, dan folat yang baik untuk kesihatan ibu dan bayi. Namun, dalam jumlah sederhana saja kerana nenas mengandungi enzim yang boleh merangsang kontraksi rahim jika dimakan dalam jumlah berlebihan. Jadi, pastikan untuk mengambilnya dalam jumlah yang munasabah dan mendapat kebenaran daripada doktor jika mempunyai sebarang kebimbangan. Selamat mencuba dan semoga sihat selalu! https://invl.io/cll7hzz

Baca lagi

makan je sis.. saya dari 1st trimester lagi makan nenas tu.. tapi makan buat² rasa atau teringin jela.. macam saya makan nenas sebab teringin jugak sekali dapat yang manis sedap sungguh . minggu lepas ade beli yg org jual siap potong, mkn rasa masam, so makan sikit jela.. sekarang baru 32weeks.. saya kalau nak makan pape saya mkan je . cuma makan sikit je dulu buat rasa. ok ke tak dengan kita.

Baca lagi

Saya msa ank dara trauma dngn nenas sbb buat lidah sakit. Masa sblm thu pregnant tiba2 saya trliur dngn nenas. Mkn cicah garam… syahdu sngt rasa dia 🤣🤣🤣 1 minggu lepas tu cek upt double line 🤭🤭 lepas pd tu saya bau nenas je dh trliur melelh air liur. Ambik la sepotong 2 yg kecik cicah garam… fuhhh sedap 😅😅

Baca lagi
2d ago

Cuba laaaa sedap sangat!!

Boleh sbnrnya asalkan jangan makan bnyak. Makan untuk hilangkan rasa teringin tu je. ksian pulak kalau tahan2 tak makan benda yg kita teringin masa preggy ni.

Apa apa yang sis teringin nak makan, makan je. tak payah risau, janji jangan makan banyak. cukup buat lepas rasa teringin tu.

mkan ja sis. tpi jgn mkan bnyak. ckup utk hilangkan mngidam ja ya. sbb bila preggy ni tips nya jangan lebih tu ja 🤭

boleh sis sebenarnya makan nenas. tinggi vit c tu. kalau takut, makan sikit2 ja dulu

Ya Allah, lebih dari boleh sis. Jgn ikut sgt mitos2 tu. Enjoy your nenas!❤️

sy makan nenas every week dr awal pregnant sampai hujung, now anak 2yo

Saya makan masa 5 bulan. Teringin sangat. Alhamdulillah xde pape.