Orange vs preggy Mum

Hi semua..nak tanya sikit,xpe kan kalau Kita makan buah Oren banyak time preggy ni? Tak tahu kenapa preggy Kali ni sy suka sangat makan buah Oren.

12 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

jangan rsau sis.. sya semua buah sya makan.. so far setakat ni x masalah.. bila cek up nurse n Dr siap tny lagi.. consume vitamin apa.. haha.. sy ckp kt nurse n Dr x consume apa2 . makan Postnatal tablet yg Dr bagi ja.. dengan makan banyak buah.. ๐Ÿ˜‚ lagi musim buah ni..

Mkn buah oren yg manis xpe..Yg masam2 tkt sakit perut jga..Sye mkn yg mnis2 stiap hri..Okey alhamdulilah..Tpi tgk atas bdan masing2 jga

7mo ago

12minggu boleh makan tak oren

Xpa sis slagi sis rasa ok xda apa2.. Sy pun mcm sis masa nak 1st.. Dah la Chinese new year.. Dpt brkotak2 mcm heaven rasa nya...

3y ago

Haha trus kn mkn slgi ok... Baby suka la tu sis

Oren sedapp. Lebih2 lagi oren sunkist. Sebab manis. Sebiji besar oren boleh sy seorang habiskan. ๐Ÿ˜‹

Makan je sis, vit c bgs utk penyerapan ubat n kesihatan

baguslaaa tu kan buah oren tu kayaaa vitamin c

Vitamain c... Bagus sgt sis amalkan

Boleh jer sis.. Elok sgt2

Xpe sis orenn..saya suke

Elok.. Vitamin c..