Apa perlu buat bila ada masalah kencing manis semasa mengandung ?

Saya mengandung 9 minggu 5 hari. Masa saya pergi check up saya disuruh minum air gula dan misi cakap saya ada kencing manis semasa mengandung. Kandungan gula 8, dan apa perlu saya buat untuk turunkan gula ? Adakah kencing manis ni akan ada sampai bila bila ? Macam mana untuk hilangkan kencing manis ni

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

gdm akan dipantau dgn bsp,sampai la bersalin. mcm sy,pregnant anak ke 3 sangkut gdm,bsp sebulan sekali sbb gdm on dc shj. kena jaga pemakanan setiap hari utk kawal paras gula dlm darah dan automatik result bsp akan cantik. jaga makan,supaya doc suruh diet saja,jd boleh bersalin ikut due date. nanti lepas 6 minggu bersalin akan buat mogtt sekali lagi utk check sama ada sis hanya ada gdm sahaja atau memang ada kencing manis sebelum pregnant. lagi 1,sila beli glucometer utk pantau bsp sendiri dirumah. sy sejak ada gdm,sy beli glucometer. sy cucuk jari sendiri utk buat bsp 5-6x setiap hari sampailah sy dah bersalin. habis strip sy order lg.

Baca lagi
12mo ago

ouh begitu, saya first time pregnant and first time juga kencing manis. before ni memang takde pun. btw thank youu tau

awak 9 minggu dh buat buku pink ke?

12mo ago

haah, saya tahu pregnant masa 4 week. and ada cyst. pastu terus refer kkm, then 8 week terus buat. bila masuk 9 week terus sangkut kencing manis.