Cara buat buku pink?

Hi. Saya first time pregnant. Dah 8w dan dah scan di klinik swasta, nampak baby dan dah dengar heartbeat baby. Nak tanya, Macam mana cara nak buat buku pink ya? Kena book appointment dari MySejahtera macam booking klinik biasa ke? Atau boleh walk-in saja? Dan bila saya tengok Google, ada yang tulis kena bawa bil api / air? Kena bawa ke? Terima kasih kepada yang sudi menjawab.

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Ya, cari Klinik Kesihatan especially KKIA (KK Ibu & Anak) yang berdekatan tempat tinggal semasa, call dan confirmkan dengan staff/ nurse lokasi Klinik Kesihatan yang spesifik. I did a mistake because I thought can go any Klinik Kesihatan, so I went all the way to KK Ampang, then nurse kat situ kata saya mesti pergi yang berdekatan lokasi rumah semasa sebab sekiranya ada emergency ke apa, nurse akan datang rumah terus untuk perform check up, etc. atau hantar ke KK yang berdekatan rumah. Best solution call terus & tanya siap2! 👍🏼😊

Baca lagi
1y ago

Harga tak pasti. I called up KK Kelana Jaya, nurse suruh call back week 10 untuk set appointment. I belum sampai week 10 🙈 Call terus KK berdekatan rumah utk buat appointment, biasanya appointment ikut availability doctor.

kalau klinik kesihatan kerajaan biasanya untuk first time kena call dulu.. tanya pada nurse bertugas nak bawak apa.. nanti diorang akan guide apa nak kena bawa.. nombor klinik boleh cari google.. better call dulu dari walk in..

1y ago

Ok baik. Terima kasih ya ❤️