Hamil anak luar nikah

Hi, saya dah 38weeks mengandung luar nikah, saya nak sangat jaga baby, saya sayang dia sangat barang semua dah cukup beli tapi ibu dengan adik saya suruh bagi dekat keluarga angkat alasan malu dengan keluarga lain walaupun pada mulanya mereka setuju untuk saya jaga sendiri. Boleh ke saya tetap nak jaga anak saya dan jadi anak derhaka kah saya sebab ingkar arahan ibu saya? Saya keliru.

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Awak, kalau bersedia untuk jaga sendiri..jaga je. Sebab saya sendiri anak angkat. Ibu kandung saya dapat jumpa balik lepas saya umur 20 tahun. Kitorg tak dapat rapat, dan adik saya (satu mak) cakap ibu selalu menangis usap perut. Mungkin dia rindu, tapi tak dapat luah kat sesiapa.. 🥲 Unless memang tak mampu, dan itu saja jalan yang terbaik untuk baby’s survival..

Baca lagi

kalau awk mampu, jaga sendiri. kalau xberkemampuan sampai menggangu mak dgn adik, bagi la dkt keluarga angkat. kalau fmly awk krg selesa dgn kehadiran anak tu, awk boleh pindah duduk sendiri dgn anak berdua. and boleh elakkan nnti awk yg mkn hati dgn layanan dorg.

2y ago

Setuju