Saya da 36 mnggu 2hari... Kebelakamgan ni, rasa panas sangat ii

Saya da 36 mnggu 2hari... Kebelakamgan ni, rasa panas sangat ii ...da pasang kipas da, sampai dua kipas saya pasang tetap berpeluh satu badan.. stress rsenye, saya ni ade ekzima..takboleh berpeluh ..aircond pun xbleh nnti kulit mengelupas😭😭 takthu da nak buat ape ... Ade tak yg mcm saya kat sini..ada tak cara cmne nak nak hilangkan panas ni ..ke mmng nk dekat bersalin panas mcmni#pleasehelp

30 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sama la jugak. Sampai kaki sejuk, kat leher bukan main berpeluh lagi. Selalu minum air sejuk. Tapi kalau time pantang, begini jugak. Hope dapat bertahan 😬

same, sy 27w+ mmg rase da bahangnye.. tdo mlm da xpakai selimut da, sampai ke pg.. ekon & kipas on, anak & laki selubung kesejukan da, tp sy ckp panas.. 😂😂

sy 24w baru pun dah mcm tu risaunya jgn beranak awal jela , sy garu teruk smlm sampai naik bijik2 last2 sy sapu bedak agnesia tu baru lega gatal tu baru blh tido

samalaa dengan saya. panas berpeluh tahap ape entah. malam malam saya da xboleh tido dah. panas dia lain macam. kalau solat tu, memang lencun la baju yg pakai

sekarang pon saya rasa benda sama. berpeluh macam mandi. normal sebenarnya panas masa mengandung ini. banyakkan mandi, tukar baju pakai yang serap peluh je

Saya pun rasa sangat panas kebelakangan ni. Cuaca kot, tambah lagi ngan hormon mengandung. Mandi lebih kerap atau minum air sejuk.

10mo ago

betol tu, cuaca panas ngn hormon org ngandung lg.. elok² jarang isi air peti, skrg xbole xde air dlm peti.. 😂 lepas minum air sejuk yg kt dlm perut ni pon berjoget sakan.. 😅

huhu sama , mmg rasa panas je setiap mlm.. on aircond wit kipas pun still berpeluh.. skg musim hujan , ada ok sikit.. 🥲 #38weeks

10mo ago

baby girl ☺️

sama lah sis.tgh malam pon bantai berpeluh 😅.sis pakai pakaian nipis2 je..kalau kain tshirt tu kire tebal jugak.

samala sy dh 37w 5d dh dia punya panas tu Ya Allah 🤣tido mlm x pakai selimut dh panas🤣

kesiannya. mmg normal pregnant women panas hujung2 ni. sbb hormone.