kencing kotor

sapa ada tip nak hilangkan masalah kencing kotor ketika hamil ?

24 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sy pn pnh kne kncing kotor..mse puasa ritu.. sbb asik mnum air mnis brais je..yelh sbb puasa kn..dahaga..hehe..skg alhamdulillah dh ok..doc bg antibiotik..kne mnum air msk bnyk2 sekurang2 nye 3L sehari.. air barli pn sy mnum.. aritu nurse de pesan..mse wt urine tu kencing yg prtama tu jgn ambil..mksdnye kencing sdikit dlu br ambil slbhnye..sbb yg prtme yg kluar tu yg kotor..

Baca lagi

Sy pn kena, xtau nk buat cmna. Tp lencing xpedih apa. Cuma tgk warna dan bau tu mmg bkn mcm normal sblm ni. Sy dpt antibiotic. Minum air kosong, sy duk makan buah orange. Xtau la esok nkp check semula harap ok la. Nk makan ayaq kelapa baru 13w takut juga sy.. Yg sy tahu ayaq kelapa 7bulan ke atas bru boleh minum kan

Baca lagi

first trimester, kencing kotor teruk sangat. sehari minum sejaq air pun masih kencing kotor, sakit & berdarah. even panty ganti 2-3 jam sekali. tahan kencing pun x boleh, mesti sakit x henti2. syukur dah xda kencing kotor☺sengsaranya ya allah.

Banyakkan minum air kosong. Atau kalau macam saya haritu, tak boleh telan air kosong langsung. Saya tambah air kosong dgn apa2 jenis kordial yg tanpa gula. 2 hari lepas tu check doktor da kembali normal. Alhamdulillah

Awal2 pregnant dlu kena jugak kencing kotor. Tp disebabkan tekak xboleh terima sgt air kosong, so minum air barli. Rebus sendiri barli nye, sbb tawar letak sket jek gula wat rase. Pastue minum ari2. Hehe.

Sy awal g buat buku pink masa 6w dh ada kncing kotor.. Doc bg ubt antbiotik n ada garam tuk larut dlm air.. Mkn n mnm air gram tu pastu mnm air masak byk², skrg ni alhamdulillah xde dh kcg kotor.. 😀

Ubat habis kn yg doc bagi.. And if in trimester 3, try buy some coconut pandan... Drink once a day... Awal2 try ckit rasa mcmana reaction baby

Minum air suam banyak2 sis. Kalau x lalu air suam.. minum air sunquick.. letak 2 sudu pati sunquick..letak air kosong dalam 1 literr..

4y ago

And x payah add on sugar..klu sis nk mnis tmbh lgi 1 sudu pati sunquick.. jgn terlalu manis tkut nti kencing manis pulak tome preggy

Saya pernah kena . Doctor bg ubat antibiotik untuk seminggu . Terus elok dah . Yg ubat minum tu je saya tk sentuh 😆

4y ago

sy pun sama..makan ubat tu

Bykkan minum air ksong.. Saya dulu kna masa anak first.. Ikut nasihat doc camtu.. Alhamdulillah