Sesi Tanya Pakar Bersama Dr Mohamad Faisol Mihat, Perunding Obstetrician & Gynaecologist, Pantai Hos

Salam Sejahtera Semua Pengguna TAP! Kandungan luar rahim atau dikenali sebagai kandungan anggur merupakan keadaan di mana seseorang wanita merasakan dirinya hamil, tetapi tiada janin di dalam rahim. Ciri-ciri mengandung luar rahim amat penting diketahui oleh semua wanita bagi mencegah komplikasi yang lebih buruk, dan supaya ia boleh ditangani dengan segera. Anda ada sebarang pertanyaan mengenai kehamilan luar rahim? Bagaimana cara mengesan dan tanda-tanda jelas pada kehamilan? Jika ya, anda wajib ikuti Sesi Tanya Pakar kami pada kali ini. Tanya soalan anda tentang pengesanan awal autisme dan cara untuk menjaganya bersama Dr Mohamad Faisol Mihat, Perunding Obstetrician & Gynaecologist, Pantai Hospital Klang pada 26 Januari 2023, hari Khamis. *NOTA: Sebarang persoalan di luar daripada topik dan tarikh yang ditetapkan mungkin tidak akan dijawab atau dipadam terus.

Sesi Tanya Pakar Bersama Dr Mohamad Faisol Mihat, Perunding Obstetrician & Gynaecologist, Pantai Hos
3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
TapFluencer

Hi Dr, Apakah ciri kehamilan kandungan luar rahim yang ibu boleh tahu? Atau hanya boleh dikenal pasti apabila doktor check sahaja? Terima kasih

Baca lagi
1y ago

Hi Puan Nora, Antara simptom awal kehamilan luar rahim ialah pendarahan dari vagina dan sakit perut semasa awal mengandung. Ia hanya boleh dikenal pasti dengan ujian ultrasound yang dilakukan oleh doktor.

Hi Dr, Pada minggu keberapa kebiasaannya simptom kehamilan luar rahim boleh dilihat atau dirasai? (kesakitan, tumpah darah dsb.)

1y ago

Hi Puan Nawwar , seawal 4-5 minggu kehamilan. simptoms awal boleh dirasai.

Hai dr. Sy nak tnya kndungn 33 week mmng normal ke tangn kebas2

1y ago

Ok baik doktr sy rasa wktu pg je sbb trlampau bnyk pgng brng lps rsa gk tu kebas tp kurang