kelengkapan barang bayi & berpantang

Salam.. Ini pertama kali saya mengandung Dan usia kandungan saya sudah 30weeks.. Saya tiada pengalaman beli barang bayi untuk di bawa ke hospital Dan keperluan lain semasa berpantang.. Saya ingin minta tolong pada ibu ibu yang dah berpengalaman.. Kongsi kepada saya apa saya yang perlu dan wajib saya beli.. Terima kasih..

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Beg hospital baby- 1.mitten , botties n topi 2.baju dlm 3 helai n bedung dlm 3 helai 4.pampers 5.sabun , lotion baby n drapolene cream Dlm labour room 1.bju 1 helai (prefer beli bju bby sekali srung kaki n tgn) 2.mitten n botties (so kat sini dh save xpyah mitten n botties) 3.bedung 1 and pampers Beg hospital mummy- 1.kain batik atau skirt - 2psg 2.baju -2psg 3.socks - 4 psg (bawa lebih sbb kadang2 blh terkena drah bocor) 4.tudung -1 helai 5.pad bawa lebih 6.nursing bra with nursing bra pad 7.panties bawa lebih Makanan 1.mineral beli lebih 2.susu dutch lady/susu apa2 berperisa 3.biskut,roti boleh mkn Ni list sy hihi

Baca lagi

Bawa tuala mandi ibu, maternity pad,baju baby dalam 2/3 helai, pampers baby bawa yang pack kecil je, bedung baby untuk bawa baby balik rumah, kain batik(tapi saya balik rumah x pakai kain batik, pakai skirt labuh je). Nursing bra, and nursing pad. Stokin.