Uri Bedarah

salam ibu². kandungan saya sekarang 32w. semalam saya pergi scan di kk kali ke-2. doktor bagitahu, uri di bahagian atas tulang rusuk, ada pendarahan sedikit. katanya doktor tersebut, kesan ini boleh menyebabkan baby tidak dapat menyerap zat dari kita dengan sempurna. tapi, alhamdulillah setakat ni, baby berat normal, air ketuban normal semua normal dan baik. doktor kata tengok result scan kali ke3 pula 2minggu akan datang. saya risau keadaan baby. ibu² ada pengalaman macam saya ke? boleh tak kongsikan kesannya dan cara apa2 yg terbaik?

Uri Bedarah
3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

hematoma subchorionic kan.. sy dulu kt bwh rahim brsebelahan dgn pintu bby keluar masa 12w... 1 bln juga ada bleeding .. lama2 bleeding stop ..hematoma still ada tp makin mengecil ..doc ckp ..darah yg brkumpul tu diserap balik ..pastu bby membesar akan menolak @ menekan hematoma tu .. Alhamdulillah skrg sy dah 37w .. rabu nie 21 okt serah diri ..sbb ada gdm on insulin..

Baca lagi
4y ago

Dktr bg ubat ape untk sis? Skrg keadaan mcmana?

VIP Member

Maaf sis, setakat ni saya tak de experience macam tu. Saya doakan semoga sis dipermudahkan urusan dan selamat semuanya. Allahumma Aamiin 🤲🏻

4y ago

amiinn.. semoga segala urusan sis juga dipermudahkan

up