Benar atau mitos

Nak tanya pendapat mommies.. Betul ke orang tua2 kata air mandian pada badan bayi tak boleh kene pada badan kita kerana takut anak selalu nak melekat je pada kita(maksud sy anak tak nak berenggang dgn kita kalau tinggal kan anak sekejap pun dia menangis) ..betul ke?

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

stiap kli mndikn bayi mestila air tu akan terkena kt kita,macam mne nk elak mlainkn org lain mndikan 😝,anak sy dh ada akal mmg nk je mlekat dgn kita ,sbb sy surirumah ,dia xjmpe org lain..dia nk mlekat jela kt kita tapi bapak dia kje slalu weekend je jumpa sbb blik kje dia lena g kje dia lena lg,bila bapak ada tolak tepi kita ni..tp mmg anak akan mlekat mcm nk msuk perut balik je prangai,dia mmg ad time mmg level dia time tu mcm tu, prangai manja.. takdela punca sbb mndian tu, mmg anak suka bau ibu nya.. lg kita xmndi lg tu laaa dia suka ddk celah kangkang.. ank sy bru je stahun 2bln makin clingy , smpai nk berak pun terseksa tp sy biarkan je nnti pndai2 laaa, kita just larang je yg slh, mmg stage budak bru nk up mmg prangai manja byk

Baca lagi

wow..first time dgr nih..hehe.. sy rasa mitos tuh sis.. anak tu dari dia diciptakan dalam rahim sampi 9bulan dia duduk situ, bau darah, bau badan kita semua dia dh hafal dan mmg itu adalah dunia dia, kita adalah segalanya buat dia.. selogiknya, normal bila kita jauh dia akan nangis, sbb dia rasa x selamat bila kita xde.. so jgn bimbang dan jgn stress ye klu anak takut brjauhan dgn kita, kecik2 jek dia nak menempel dgn kita skejap, bila dh besar, dia xpeduli pun kat kita haaa.. hehe..

Baca lagi
VIP Member

ala mitos ja tu sis..first time dengar ni ada pantang larang camtu

Dulu2 tu. X tau napa org dulu2 ckp mcm tu..

mitos