Baby 12days old?

Hi mummy semua.. patut due saya semalam to da selamat melahirkn pada 2/1/2020.. alhamdulillah baby sihat cuma still kuning lg..doakan segala urusan kami dipermudahkan ?

Baby 12days old?
44 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Sis. Kuning bukan sebab kaler tau. Tapi sebab serum bilirubin tak keluar habis dari badan. Hati baby belum matang untuk proses. Sebab tu kena banyakkan menyusu. Kuning tu keluar melalui najis bayi. Takde kaitan langsung dengan makanan kuning, pakaian kuning semua tu. Semoga baby sihat2 selalu 😘

3y ago

Apa2 pun semoga baby comel ni cepat2 hilang kuning. Ibu boleh tenang2 pantang pasni ❤❤

Elakkan pakaian kuning makan kuning mcm pindang tu...apa2 kaler kuning...bykkan bg susu bdn...masa anak sy kuning nurse kata elakkan benda2 kuning..

3y ago

X tau...sy ikutkan je asl baby sy sihat...dh x pk mitos ke cte kartun hahahaha

VIP Member

Ya Allah comelnya awak sayang 🥰😍 semoga anak puan cepat sembuh .. doakan saya dan baby sihat dan selamat .. due bulan 4 😊

3y ago

Aamiin ya rabbal alamiin 🤲🏻🥰

Comelnya 😍😍 Semoga dipermudahkan urusan sis & anak sihat walafiat. Aaamiinn3 yaa rabbal alamin.

3y ago

Aminn.. moga2 berkat doa nyer

Tahniah dan selamat berpantang serta semoga baby sihat dan berkembang dgn baik

Semangatnya bby.. brapa kg tu? moga bby cpt discharge dari kuning ye..

3y ago

Lahir 3.3kg..smlm nurse tmbg 3.4kg..😊

Kerapkan susu badan ya. Insyaallah cot kuning baby awk hilang.

Congrats mommy n slmt berpantang. Mommy jge mkn ye. Kerapkan mnyusu

3y ago

Insyaallah.. terima kasih..mmg skng kerap bg susu selagi mampu 😊

Comel nya awak. Cm dh besar rupa dia. Moga cepat baik kuning nya

3y ago

Mak nyer umur da tua..tu yg baby pun nmpk matang😀😀

Cutenya baby. Tahniah sis...harap ada rezki saya jugak tahun ni

3y ago

Terima kasih.. insyaallah semoga ada rezeki awak sempena tahun 2020 ni 😘😘