Baby dlm kandungan kecik dari usia

Hi mommies, nak tnya pendapat, saya skrg 24 weeks, baru buat detail scan dekat Sonobee and the sonographer bagitahu buah pinggang baby agak besar sbb saya mkn byk bnda manis, but berat baby saya kurang dari usia minggu dia, sonographer minta saya tukar susu yang saya minum skrg, sbb mgkn susu yg saya mengandungi byk gula.. susu apa yang sesuai untuk naikkan berat baby dan kurangkn gula?

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya pun baru buat detail scan kat Sonobee 2 mnggu lepas. Masalah kita sama kidney baby mcam besar skit n berat baby underweight dari usia kandungan. Mereka suggest Similac (sesuai utk ibu GDM juga) dan Frisomum. Saya minum Similac. After 2 weeks check kat KK dah mcm overweight skit plak. 😅 berat saya pun naik but under control la..Saya GDM on diet. Utk kidney baby tu kena kurangkan manis je, sonographer ckap akan berubah mengikut usia kandungan. So jgan fikir sgt ya mummy🫶🏻

Baca lagi

saye mnum enfamama https://chat.whatsapp.com/FePISVxmiCVFZ3Y3DM03L0 Group kehamilan 2023 💟

Baca lagi
2y ago

Maaf ye. Sy cuba join chat ni tapi x leh la.. Dia suruh download wasap plk. Klu ada masa tlg add sy 0139962726. Tqqqqq

susu hl. sbb krg gula. atau nespray serbuk, xde gula dlm tu.

sis buat detail scan brp sis? n kne buat appointment dlu x?

2y ago

buat kat sono murah sis, weekday rm88 saja. if amik pakej yg inc 4D/5D harga dalam rm118 sahaja. bagi saya berbaloi harga macamtu sebab penerangan dorang satu per satu memang faham. dapat gambar & video. puan boleh je google atau search di fb Sonobee Ultrasound. situ boleh tengok cawangan negeri mana yang available & boleh booking without payment. bayar disana bila dah selesai semua.

Cuba fernleaf family yg serbuk.