Pregnant or Not?

Hi, mommies! Nak tanya pandangan mommies semua. Saya keguguran ketika kandungan 9 weeks pada 2/2/22. Selepas keguguran, period saya datang setiap bulan, normal. Last period saya yg normal 19/5/22. Next expected period saya sepatutnya 17/6/22 (10 hari lalu), tapi kali ni period saya 1 hari 1 titik je selama 2 hari dan ada simptom nak pitam, kdg2 rse cramp dekat perut bawah, sakit pinggang. Dan dah tak period. Sehingga ke harini (27/6/22), saya check upt semua negative. Soalannya di sini, darah yg 1 titik, 2 titik tu consider sebagai darah period juga ke atau ada possibility yg itu adalah implantation bleeding? Tapi upt - ve. Atau saya check terlalu awal?

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Maybe implantation spottings or hormone issue. Better ibu ke klinik wanita and check kehamilan melalui darah (DNA) for confirmation since UPT selalu negative and way long delayed and at the same doctor boleh nasihat you and bagi ubat kalau hormone problem.

2y ago

Thank you ❤️

Boleh je check semula lagi seminggu. Saya pun macam ni masa pregnant ank first. Ada setitik darah. Tapi upt negatif. After a week baru muncul double line.

2y ago

Thank you, sis. Nanti lagi 1 minggu saya check lagi. 💕

Kena jumpa doctor. Kemungkinan hormon issue. Sbb kalau last period 19/5 & melekat rasanya check upt mmg ada dah.

2y ago

Tak bahaya pon tapi kalau hormon issue doc bg ubat jgn risau

mybe mslh hormon je. boleh jumpe doktor kalau risau. kalau lekat should be upt dh positive or line samar2.

2y ago

Thank you 💕

jumpa doktor

2y ago

Thank you 💞