Ruam kulit

Mama tengah berpantang hari ke 18, tiba tiba ruam dari tangan ke kaki dan sekarang semua badan, yang sengsara, gatal sangat. Ada mama yang mengalami ruam begini? Boleh share tips kasih hilang dan boleh berjangkit?

Ruam kulit
4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

saya dlu pnh alami merah2 dan gatal dekat pelipat kaki..celah ketiak..doc kata normal jika alami lepas bersalin pd certain individual.. cuma prlu g klnik dptkn rawatn bg kurangkn rs gatal doc akn bg ubt yg sesuai mcm sy dlu dpt ubt sapu... dan doc suh guna sabun sulfur jnis bioshield mcm shower gel tak sesuai jika alami mslh gatal mcmni..mg cpt sembuh.aamiin

Baca lagi
2y ago

Sya guna Cerave, 2 hari bagus sudah pasal sapu 3-4 kali sehari. 🙏🏻

saya kena masa hari ke 4, garu punya garu.. x sgka dari leher dh smpai ke dada.. pedih plak tu.. sya guna losyen premium beauty dari haiO sis.. sangat bagus, gosok tebal2.. skali dh nmpak perubahan.. hari ke 2 pakai dh hilang..

2y ago

Saya punya ruam hilang sudah, guna cerave.

saya pun naik ruam teruk, tambah pulak baby jenis tak tahan sejuk, kipas pun bukak yg paling slow.. baru ni saya beli lotion rosken probiotik, alhamdulillah kurang sikit gatal..

2y ago

👍🏼 sya guna Cerave, 2 hari hilang tapi mahu rajin mahu sapu.

Mcm sye kne mcmni jg skrgni...tp sye mandi dgn air suam campur sikit dgn garam bukit bg hilangkn sikit gatal2 kt bdn

2y ago

Ini ialah hormone change. Sya guna Cerave, sapu 3-4 kali sehari. Hilang gatal dan ruam pun baik sudah. Boleh guna badan dan muka juga