Boleh potong rambut atau tak ya sepanjang mengandung ni?

Mak mertua kata tak boleh potong. Gishau.

12 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Masa sy mngandung ank sulung.. Sy potong rmbut pendek parat bahu.. Sbb nk senang kn berpntng nnt.. Bila da bersalin rmbut bby lebat tpi bila da cukur jdi mcm upin ipin..rmbut halus2 je.. Tumbuh nye kt tgh shja..org tua kata nk lbat kn blik cukur blik rmbut ank.. Cukur kli kdua baru lebat rmbut ank.. Tu pengalaman sy..

Baca lagi
9mo ago

ye betul tu

Boleh jee nk potong..sy pn potong masa 2nd trimester sbb byk gugur dan panas..org tua tak bg sbb masa pantang nk ikat rambut senang nnt supaya tak sakit kepala..maklum la mak moden potong je la rambutnya..πŸ˜…πŸ˜…

VIP Member

Nape tak boleh potong ye? Sy dah potong dah tu pun mintak laki yg tlg potongkan πŸ˜‚ 1st trimester sangat2 rimas nak berambut panjang. Melayankan alahan mmg sanggup potong πŸ˜‚

9mo ago

Ohh dah nak bersalin mmg tak galakkan potong sis huhu. Mak sy pun tak bg 🀭🀭🀭

Boleh sis... sy potong masa 1st trimester sbb rambut bila da pnjg sgt bnyk gugur. potong paras2 lps bahu, agak2 masa pantang nnt boleh la ikat

Saya rasa awak asma yg saya kenal. Congrats semah! 😘 btw takde issue pun nak potong rambut. Baru je potong sendiri harituu

boleh je .. cuma mak sy x kasi sebab nanti masa pantang susah nak buat sanggul..heheh..

saya potong sis sbb rambut panjang, plus rasa panas ni n nk uruskan ank nanti senang.

sye baru suruh potong pendek, sbb panas sakit kepala, pelik pulak ade petua3 gitu😣

boleh. takde masalah pun nak potong πŸ˜… mak mertua cakap gitu nape ye?

9mo ago

mak i dlu tak bg potong rambut sbb dy kata nnt klaw potong pendek ta boleh ikat angin kt kepala tak kluar.. sis potong jugakk sbb panas yall.. tp potong pendek yg boleh ikat laa.. bila dlm pntang kdang kita pening ke sakit kepala ke itu yg bahaya.. plus klaw btul2 pntang tak boleh kena aircond angin bgai.. sbb nk bg kluar peluh.. nnt leher smua tu berbau kn.. elok laa klaw dpt ikat rambut.. tp i dlu slalu mandi sbb ta tahan bau bdan bau msam2 ke slalu peluh kee taleh dduk.. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

πŸ˜†πŸ˜† boleh je sis...tp jgn potong pendek mcm lelaki..πŸ˜†