bau yg boleh meloya kan

Macam mana eh nak tangani bau bau busuk ketika mengandung ni?? Bau apaa apa pon tak bole. Ada tak petua yg bole menghilangkan bau bau mcmtu

12 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Tak boleh nk elak.. 😅 Ada tak de tinggal kan pergi jauh buat seketika smpai hilang bau... Bau bawang, ketiak, bau badan En.Suami, bau peluh anak.. Bau nasi.. Bau kentot sndiri pun boleh muntah... 😂😂🤣Emmm.. Ape boleh buat.. 😌😌 Tak boleh nK bawa bincang dahh.. muntah terus.. 😬😬💁‍♀️🙆‍♀️🙆‍♀️

Baca lagi
3y ago

😁😁😁

Always ad balm ditangan .. Huhu kdg tk boleh elak .. Redha jela muntahh .. Smpai pahit tekak .. Senak perut bila muntah . Huhu taktau lah bila nk hilang . Nak masuk 5bulan dh ni . Huhuu🤢🤢 klu pi dapur kene masak ke apa .. Kene pakai mask muka😷 tupom tk boleh cover sgt ..

Saya pon mcm sis.. bau masakn pon nak muntah .. bila mkn apa smua muntah .. minum susu muntah,mkn asam muntah ..apa benda pon smua muntah .. smpai minum air kosong pon muntah .. turun berat bdn .. pastu doktor bagi ubat tu ..kurng skit loya nak muntah tu ..

Post reply image

Tak ade cara sis..saya nak masuk 4 bulan pon same mcm tu jugak..paling azab nak g pasar mlm ke pasar basah ke beli brg2 dapur..die pny bau ya allah..kang x hadap,laki perut x terisi..tawakal jelah

3y ago

Kan sis..haha..jgn di lupakan kedai makan jugak..ha kau..gigih tutup hidung 😂

Ada nurse ckp.. Bli limau nipis tu.. Gelek2 bau.. Air dr kulit dy bole hilangkn loya.. N minyak angin pn bole..

VIP Member

Cara dia, tutup hidung je sis 😢 atau letak minyak angin kat hidung ke. Itupun kalau sis blh bau minyak angin lah.

3y ago

Saya sekarang bole letak minyak angin jaa dkt hidung. Pastu bila org masak sayaa sprayy yg pewangi rumah tu jaa ☹️

Mmg xboleh nk elak..sy kalau kat ofis pesan awal2 kt ofismate yg pakai minyak wangi yg sy xboleh bau

3y ago

Yakaaa. Klau saya plak minyak wanyi minyak angin bole bau cumq makanan dgn bau bsuk ja xleh

Saya guna minyak angin..masa pregnant trimester 1, semua benda sangatlah busuk rasa loya.

3y ago

👍👍

Cuba beli balm , kalau rasa terbau benda² cepat² bau balm

3y ago

Tulaa sya bli vicks dgn minyak angin bidara tu

Saya beli aromatherapy tu hidu tu jee