Mertua tak suka

Korang kalau dengar mak mertua korang cerita buruk korang apa korang buat. Dia kata saya tak reti jaga anak , padahal saya ada je kat situ . Cuma di sebabkan Anak saya menggadu and menangis Orang buat dia . Saya pujuk Anak saya , tak kan saya nak pukul pulak Anak saya kan? Mak kepada budak tu lah kena tegur anak . Ni Anak saya yang dipersalahkan 😞. Btw yang pukul tu cucu dari anak perempuan dia. Mak mertua cakap tak suka dengan anak2 saya . Sebab anak2 saya suka menangis and mengadu bila orang pukul . Saya tengah on call dia , dia tak tutup call saya dengar dia cakap macam tu. Suami saya marah dia cakap macam tu , tapi apa kami dapat dia tetap bela cucu sana. Mak mertua tanpa rasa bersalah buat tiktok ngan cucu tu . Ntah lah kenapa dia macam takde perasaan pada kami. Mungkin tak ada rasa sikit pun sayang kepada anak Anak saya ni 😭. Saya dalam dilema ……

1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Abaikan. Kita jangan terhegeh hegeh nanti lagi dia mengata. Kalau orang suka, suka la. Kalau tak, lantak lah korang. Focus dengan your own family je.

1y ago

Suami saya dah cakap tapi dia kan mak. Kita kan anak . Tak kan mak nak dengar cakap anak. Kalau anak perempuan dia , dia faham situasi and perasaan anak perempuan dia. Sedih bila ingat. Sekarang ni saya duduk rumah and jaga anak2 je. Ntah lah rasa nak menjauh je dengan belah sana. Sedih bila dengar dia cakap macam tu tentang anak2 saya.