sakit pinggul dan tulang pinggul. Help!

Kandungan saya sudah masuk 10weeks dan saya bekerja memerlukan duduk yang sangat lama di kerusi (9-6pm). pelbagai pelapik cushion telah saya beli dan guna tapi masalah sakit pinggul dan tulang pinggul masih tak dapat diatasi. saya juga buat selang sejam bangun n regangkan otot . apa perlu saya buat? anyone ada tips ke? help me please .. saya risau kalau sakit ni risiko pada kandungan #firsttimepregnancy

10 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Normal Sis, saya dah nak masuk 13 weeks, memang tak boleh duduk lama2 walaupun sofa comfy sekalipun, baring lama2 kejap sandar kejap pusing ke kiri dan kanan, ada saja lah sakit pinggang, dan tulang pinggul 😅.. Caranya setiap kali nak tido malam, minta lah Hubby Sis itu kan ada tapak tangan pemanas ajaib, Sis baring mengiring, minta Hubby gosokkan pelan2 sampai rasa warm, dan urut pelan2 dari tulang atas sampai ke tulang pinggul.. Nanti Sis rasa ngantuk, sendawa kadang keluar angin dibawah 😅😅

Baca lagi
3y ago

Sama2 Sisters.. 😁❤️👍🏻

Tips saya, beli warmer pad yang kat farmasi tu. dalam tu macam ada jelly tau so kalau rendam dalam air panas jap, akan panas. Kalau buh lam peti akan sejuk. Ikutla kesesuaian nak guna yang panas or sejuk. Then letaklah kat tempat yang sakit tu sebab muscle kita yang sedang lenguh. Semoga berhasil untuk puan!

Baca lagi
3y ago

waaa balik ni memanv saya nak kena cari di farmasi la. tq tq sis 🌸

posisi dduk kena betul, pasang kusyen tinggi2 ke empuk ke apa tapi cara dduk salah pun xok jgak.. biasa la pregnant,pelvic start nak meregang utk persediaan bersalin nanti..

3y ago

ok insyaallah saya akan perbaiki cara duduk yang betul. tq sis

bgi Sy normal je. sy pon keje mngdp pc jugak.. mmg pastu kena rjin jalan sikit. sy rse xkerap la. pastu skit nye tu dtg dn pergi bukanlah berterusan.

3y ago

oo okay la sis macam tu, saya berterusan sampai habis waktu kerja 🥲. hopefully lama2 nanti ok sikit amin

Kne kuat sis sbb mkin byk week mmg makin sakit smua bnde 😂🥴

3y ago

A ah normal. Sy dlu masa 14w dh sakit celah kaki ni, skrg dh 34w makin sakit rupanya😂 take care sis🥰

kita serupa nk redakn skit pksa baring kjp.

3y ago

tula kan , nak baring pun takda tempat. saya bole jalan2 n regangkan otot2 setiap sejam duduk . hopefully lama2 nanti dah ok amin .

Masuk 39weeks nnti baru lah tak sakit 🥲

3y ago

serius ke ? lama lagi tu 🥲 insyaallah boleh 💪

normal la tuh

sy pun same

normal