bleeding 5hari,2mgu lepas bleeding 6hari

hi, kalau bleeding dah 5hari,tu normal ke? xde sakit perut..kdang waktu kencing je ade klua darah, kadang tu penuh 1pantiliner..ade klua lendir darah..ade request dr utk kuatkan rahim,tp dr suruh tgu lg smpai 26/6 utk scan lg,sbb baru ni tvs scan xnampak kantung tu kat mana..risau preg lua rahim.skrg ni consume folic acid 5mg je.

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Hai, terima kasih kerana berkongsi kebimbangan awak. Pertama sekali, penting untuk kita tenang dan cuba memahami situasi ini dengan lebih baik. Dari cerita yang awak kongsikan, ada beberapa perkara yang boleh dipertimbangkan. Bleeding selama 5 hari dalam kehamilan awal memang boleh berlaku, tetapi selalu baik untuk berwaspada. Kadang-kadang, bleeding pada tahap ini mungkin disebabkan oleh implantasi atau perubahan hormon. Namun, bleeding yang berterusan atau banyak perlu diberi perhatian. Jika doktor sudah menyarankan untuk menunggu hingga tarikh yang ditetapkan untuk scan seterusnya, itu bermaksud doktor ingin memastikan keadaan lebih jelas sebelum membuat sebarang diagnosis lanjut. Sementara menunggu tarikh tersebut, teruskan pengambilan asid folik seperti yang disarankan kerana ia sangat penting untuk perkembangan janin. Selain itu, pastikan awak berehat secukupnya dan elakkan aktiviti berat. Kalau rasa risau atau bleeding menjadi lebih teruk, segera hubungi doktor untuk mendapatkan nasihat lanjut. Sekiranya awak memerlukan suplemen tambahan untuk menyokong kehamilan dan menguatkan badan, produk ini boleh membantu: [Suplemen untuk ibu hamil dan menyusui](https://invl.io/cll7871). Ambil langkah berjaga-jaga dan semoga semuanya berjalan lancar. https://invl.io/cll7hzz

Baca lagi

Tak normal sis. Sbb dulu saya pernah kena cmni. Asyik bleeding je, tup tup tgk x lama trus takde baby dh. Saya harap sis boleh refer cpt2 ke doc utk pemeriksaan secara detail

Tak normal langsung kalau bleeding time pregnant…… Awak pergi check dekat Clinik Swasta Cepat sikit …. Hospital ni kjp2 appointment kjp2 appointment ….

Biasanya doctor akan bagi progesterone untuk stablekan baby, Kalau bole jumpa doctor lain ambil second opinion, pendarahan waktu pregnant tu tak normal.

kalau bleeding sampai 1 pantyliner tu tak normal sis. kalau ikut tarikh period, awak dah berapa minggu pregnant?

2w ago

klu ikut date 1st last period dh 8w,tp period sy x regular,sy buat blood test beta hcg 2x preg dlm 3-4w,mgkin dh 5w mgu ni sbb test tu mgu lepas. bleeding tu full pantiliner kdang2 je, waktu lain keluar masa sy buang air.

tak normal. kalau nak treatment lain selain wait & watch, boleh cuba jumpa doktor lain for 2nd opinion.