Susu formula pengganti Susu ibu

Hi ibu2. Saya nak bertanya, saya nak berikan susu formula pada anak saya, sebelum ni anak saya minum susu perahan susu ibu. Dia nak masuk setahun. Saya bercadang untuk beri dia minum susu formula. Ibu2 boleh suggest tak susu yang berpatutan harganya? Harap ada ibu yang tak mengecam saya kerana tidak meneruskan penyusuan susu ibu. Saya masih akan direct breastfeeding anak saya lepas balik dari bekerja. Di samping anak saya yang kurang minum susu ibu semasa dirumah pengasuh.

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Based on pengalaman sendiri, mula ii saya try lactogen pastu dugro pastu dutchbaby , semua dia muntah. Tanya doktor, anak saya lactose intolerence pulak dah. Saya bagi similac lactose free, alhamdulilah serasi and rasa dia lebih kurang rasa susu badan kita ni. Yang penting awak kena try and error bab susu ni huhu

Baca lagi

klu sye, mulakan dgn susu murah dlu mcm lactogen, dutch baby, dupro.. klu x ssuai, bru susu yg mahal plak.. mula2 kne try n error.. tp slalunye baby yg da lme mnum susu ibu akan reject susu formula mula2.. kne cbe pjuk n sabar..

Susu formula ni kena try and error awak. Setiap baby penerimaan tak sama. Awak survey je susu yang mudah dapat dan berpatutan area rumah awak. Macam anak saya minum fernleaf 1-3 tahun bila dah masuk umur setahun.

TapFluencer

dah setahun boleh minum susu full cream, susu kotak yg ada di pasaran. kalau masih nk try susu fm, kena try & error.

try and error