anak xnak makan

Hye semua..mcm mana ya nk buat..anak saya 1y3m+ xnk mkn nasi..mcm2 cr dh buat..olah buat murtabak nasi,rice ball pn tetap xnk mkn..badan dh mula susut..sa tmbg mgu lepas berat naik byk..ni dh 2-3 hr xnk mkn nasi..dh susut. Plz tlg sy..

1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
TapFluencer

boleh ganti sumber karbo lain cnth spageti,macoroni,bihun,kueytiau, kentang,jagung,barli. kadang setengah budak jemu makan nasi. mcm kita la jugak yg dewasa ni.

2y ago

hehe. ni mkn ikut mood la ni. lebih kurang mcm anak saya jugakk. anak ada nak tumbuh gigi ke? kadang kalau fasa nak tumbuh gigi boleh jugak takde selera nak mkn. if anak suka makan mee atau bihun. just follow je. . nasi impit atau cucur nasi dah try? kalau anak ada tanda² nk tumbuh gigi cuba ubah suhu. mean bg menu yg sejuk². try n error. sebab penerimaan setiap anak tak sama. biasa tak lama fasa ni.