Constipation

How to handle, im bf my son ?

9 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

kalau ada prg hospital jumpa doktor minta ubat sama doktor....ubat sumbat tak boleh guna.....sebab doktor takut ada kesan....saya pun minta ubat sama doktor dekat hospital putra jaya😊

3y ago

Yeke, sy pon xberani ubat sumbat ni, terima kasih ye ☺️

Kalau saya mkn phytonatal nona roguy tu konfem senang berak. Tapi mkn sebijik je sbb takut panas utk baby kalau mnum susu nnt

3y ago

Mase berpantang sy ada ambil tu, lps abes da xambil da, sbb lps abes mcm ok je xde susah na buang, lately puasa ni da jd mcm ni, kena ambil balik la nmpknye, terima ksh ☺️

Boleh beli lactul or ubat yg sumbat bontot tu. In a sec mmg terus membuang. Xde bahaya pun tuk ibu2 yg bf baby

3y ago

Hehe, terima kasih nanti sy cari ubat tu ☺️👍

Mkn byk sayur & minum air kosong.. sy amal kan phytonatal dr NR. Alhamdulillah, xpernah constipate.

3y ago

Sbb puasa mcm da kurang minum air, tu makin teruk ni, terima kasih ye ☺️👍

VIP Member

Try tambah all these foods in your diet, sis: https://my.theasianparent.com/pemakanan-ibu-menyusu

3y ago

Hehe, kena mkn byk sayur ni ☺️👍

Drink more water and eat more fibre, can try Psyllium Husk too

3y ago

Thank you 😊👍

VIP Member

Water, fruits and veg!

3y ago

Thanks 👍😊

VIP Member

Try supplement fibre.

3y ago

Terima kasih ☺️👍

drink more water

3y ago

I will, thanks 👍☺️