Kandungan Luar Rahim

Harini g klinik excited nk thu baby bape week.. Check doc scan xnmpk yg nmpk cyst.... Sedey nyeee.... Satu lg doc ckp kandungan luar rahimmmm... Allah je thu... Doc suh refer sepital pergi hospital cek scan xnmpk test urine doc ckp prgnt scan lg mmg xde amik drH...... Doc suh tahan wad xnk abb ada ank kt umh.... Doc suh dtg balik hari ahad tgu keputusan darah..... Sape ada kes kndugan ljar rahimmmmm????

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Kandungan luar rahim bahaya, kena operate utk buang & kemungkinan saluran falopian jugak akan dibuang. Etopic memang tak boleh nak selamatkan janin, tak boleh nak tolak ke nak urut bagi masuk dlm rahim balik sebab janin dah melekat dkat falopian tube tu..

4y ago

Simptom-simptom yang biasa EP : Sakit di bahagian bawah perut – Kadang-kadang sakit ini datang tanpa sebab musabab, dan datang secara tiba-tiba untuk beberapa hari, dan boleh terjadi pada sebelah bahagian sahaja. Pendarahan pada alat kelamin/vagina – tompokan darah mungkin kelihatan, ataupun anda mengalami pendarahan yang bukan seperti haid anda yang biasa. Sakit pada bahu ( shoulder tip pain ) – sakit ini disebabkan darah yang terkumpul di dalam ruang abdomen akibat kehamilan luar rahim yang telah pecah. Anda boleh mengalami sakit perut yang amat dan boleh pengsan secara tetiba, akibat kehilangan darah yang banyak. Dalam keadaan kecemasan ini, seharunya berjumpa kakitangan kesihatan/doktor dengan segera

sis ade bleeding sikit2 tak?