Lendir darah masih keluar tapi kontraksi tak kerap lagi

Hai, semalam saya turun lendir darah.. dah pi hospital bukaan 1 cm.. dr suruh balik dulu.. pastu sampai sekarang lendir darah tu masih keluar tapi kontraksi tak kerap atau kuat sangat. normal ke atau perlu pi hospital?

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Hai, mengenai lendir darah yang masih keluar tetapi kontraksi tidak kerap lagi setelah bukaan 1 cm di hospital, ini boleh menjadi tanda-tanda awal persalinan. Walaubagaimanapun, setiap wanita mengalami proses persalinan dengan cara yang berbeza. Sekiranya lendir darah masih keluar tetapi kontraksi tidak begitu kerap atau kuat, anda masih boleh menunggu untuk melihat adakah tanda-tanda persalinan akan meningkat dalam beberapa jam atau tidak. Anda boleh cuba beristirahat, minum air banyak, dan cuba menjalani aktiviti yang membantu mempercepat proses persalinan seperti berjalan-jalan ringan. Walau bagaimanapun, jika anda merasakan ketidakselesaan yang teruk, kerap lendir darah, atau ada kebimbangan lain, adalah lebih baik untuk pergi ke hospital semula untuk mendapatkan penilaian lanjut oleh doktor. Doktor akan dapat memantau perkembangan persalinan anda dan memberikan nasihat yang sesuai. Semoga segala urusan dipermudahkan dan semoga proses persalinan anda berjalan lancar. Jaga diri anda dengan baik ya! https://invl.io/cll6sd8

Baca lagi

Sama mcm sy sis keluar darah dulu dtg hospital doctor suruh balik dulu sebab bukaan baru 1 cm. Before balik tu doctor ada tlg seluk nak cepatkan bukaan punya sakit balik terus contraction kuat. Next day pagi dtg hospital lagi then terus admit. Dekat subuh baru beranak lama betul contraction.

Tunggu rasa kontraksi baru pergi hospital, sy pun dulu macam sis. Dua hari sebelum beranak keluar spotting darah

xlama lgi bersalin lh tu..🌹bole buat senaman dlu mudhkn bukaan

Lendir darah biasa kena pergi hospital

berapa week sis?