caple tunel syndrome?..

Hai ibu2.. pernah tak kna cuple tunel syndrome? Tangan dan kaki kebas... Ada yang refer physio??

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sye pernah kena 3 bulan on off sakitnya..bila sakit cuma makan paracetamol & sapu minyak panas then pakai wrist brace support ada jual kat pharmacy..memang khas untuk carpal tunnel..dia support pergelangan tangan supaya tak terlalu banyak bergerak..yang paling penting jangan angkat berat2 nanti lagi sakit..be strong ya mummy..innsyaAllah nanti lama2 dia hilang sendiri..mcm sye masuk 6 bulan dah hilang dah sakitnya..

Baca lagi
3y ago

Sy dah 33w.. nak masuk 34w.. tp mcm dh tak larat nak jalan.. nak mcm nak tggu hari.. lg jalan kejap je.. tiba2 kaki kebas... Tangan jgn cita.. tiap2 pagi mmg kebas.. owh hilang ker mkn pcm je??

penah..sakit sgt tgn mlm2..jmpa doc kt klinik kshtn..dpt mc 2 ari..dia bg ubat.klu x ok pegi lg.. cmtu la..abis pregnant abis la xde dh pastu.

3y ago

Owh yeker.. ni stiap pg nak bgun.. kaki mcm dh tak boleh angkat dh...hahah.. kt klinik dia bg ubat apa?