Lagi 5 hari nak hantar ke taska, baby masih reject botol

Dah lah. Rasa nak putus asa dah saya ni. Harapnya cikgu taska mampu bersabar lah bagi anak saya minum susu pakai syringe. Offer masa tenang dan lapar pun taknak. Masa mengamuk lagi taknak. Habis dah ikhtiar saya ni. Sekian dari ibu yang stress. Harapnya susu tak drop walaupun saya perasan susu yang saya pam tak macam selalu. Biasa dapat 3oz, 2-3 hari ni pam tak sampai 1oz pun. 50ml je.

7 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Puan saya macam puan jugak huhu memang nak give up dah 😰 hari-hari sebelum buka puasa saya doa supaya anak saya mudah terima dan minum susu botol.. pastu saya macam terdetik hati la nak try pigeon wide neck, sebab masa newborn mmg dia minum dari pigeon wide neck Harini saya try tengok menjadi ya Allah 😭😭😭 habis 2oz 😭😭 dia pandai latch dengan puting tu 😭 saya pun kenapalahhh beli botol lain sedangkan baby masih boleh terima botol wide neck yang dia pernah guna dari newborn 😭😭 So minggu ni siang hari saya kerapkan botol tak kisah susu formula ke susu pam.. saya plan nak bagi je sampai confirm dia pandai latch dengan botol ni.. Puan jangan give up lagi k 🙂🙂 Kalau ada botol yang dia guna masa newborn mungkin boleh try sebab baby dah familiar dengan puting tu.. semoga puan diberikan kemudahan dan dielakkan daripada kesusahan aamin..

Baca lagi

Sabar ya sis. Ambil masa sikit. Before awk hantar anak better jujur upfront bgtau baby taknak botol sgt so diorang mentally prepare nak feed anak awk. Ada sesetengah taska mmg dh ckp awal2 depa reject baby susu badan. Tapi tu takpe hak diorg. Cumanya, awk kena juga bgtau so diorg tak buat malas bila sampai masa anak menyusu ya. Sian bb nanti. Jgn stress2 sgt nanti susu takmau keluar. One step at a time k

Baca lagi

anak ngasuh saya MCM tu lah dlu..ngn ibu dia,dia xnk..tapi sejak duk Ngan saya saya ajar dia minum susu botol.... Alhamdulillah semakin ok..

huhu bertabah sis. takpe bior cikgu dia yg stress. sis jangan stress, nanti susu drop 😅

5mo ago

Dpt cikgu yg tahan sabar takpe, takut dpt yg kurang sabar mmg jd mangsa!

Baby umur berapa? Cuba org lain yang bagi susu botol tu.

try botol tomi tipi

bertabah lah sis