Baby sebulan fully fm jarang berak

Hi. Baby saya genap sebulan 2 minggu hari nie. Sejak lahir demand dia mmg 2oz setiap 2 jam. Dia fully fm. Baby saya beraknya ada sampai 2-3 hari sekali. Takde meneran yg extreme, najis pun warna mustard. Normal ke? Dia minum s26 pink. Masa lahir beratnya 2.92kg sekarang dah 4.5kg. Kencing ok, mmg tukar pampers setiap kali menyusu. Lagi satu, macam mana nak train dia minum 3oz setiap 3 jam? Sebab dia dah terbiasa demand 2oz 2 jam. Saya guna bottle susu avent teat 1. Perlu ke saya tukar teat 2?

1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

normal utk 2oz 2jam dan berak 2-3 hari pon normal mcm anak saya. Sekarang dia menyusu Fm S26 pink juga. Bila masuk 3-4 month dia akan slowly increase utk minum so dr situ saya blh agak utk tambahkan qty susu utk dia. utk train tu saya guna teat mid flow bila dh masuk 3 months..below than 3months saya masih guna NB teats. Ini yg saya gunakan utk bayi saya dan alhamdulillah semuanya okay..bergantung pada baby kita juga..

Baca lagi
1y ago

Ada masanya dia boleh habiskan 3oz. Time tidur malam. Ada masanya dia nak 2oz je. Kadang dia minum 1oz je, sejam kemudian dia req lagi 1oz. Itu saya confuse. Adakah sebab teat? Kot la dia penat guna teat newborn lagi 🥲