Travel jauh

Assalamualaikum/Salam Sejahtera mommies semua.. Saya nak tanya, saya seorang jurutera wanita dan perlu ke site di Penang (Saya di KL). Saya cuma nak bertanya, selamat tak untuk travel by car dari Kul ke penang kemudian saya kena visit site dan buat inspection on site (bukan percutian biasa maknanya saya akan penat) kemudian saya pulang ke kl pada waktu malam. Boleh tak beri tips travel jauh? Saya berjaga2 lebih sebab sebelum ni pernah mcarriage dan ini anak first setelah menanti beberapa tahun. Harap jangan kecam dan ada empati. Terima kasih.. Nota kaki: saya preggy 6 months sekarang. MasyaAllah. Alhamdulillah.

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Klu boleh Puan jgn memandu sorg. Minta dari majikan utk ada org lain yg drive kan. Saya dulu pun kena pergi site visit blk hari jugak. Tapi Alhamdulillah boss memahami. Dia suruh org lain utk assist dan bawa saya ke site tu. Mmg akan penat klu travel jauh. Jgn terlalu lasak semasa kat site tu. Dan bykkan minum Air utk kekal hidrasi.

Baca lagi
4y ago

Saya request bawa lagi seorang engineer perempuan bersama, dan seorang driver. Alhamdulillah lepas jugak. Hehe. Terima kasih Puan 😇😍

Careful sis. Sye dlu jalan jauh gak 8 jam pjalan ngandung 7 bulan. Alhamdulillah ok. Cuma saya x buat pape keje la mcm sis. Just be careful mse kat site tu.

4y ago

Terima kasih kongsi pengalaman so kita pun rasa sedap sikit hati. Saya cuba menjaga dari segala sudut 😇 Tawakal kepada Allah.