Suka Air Kelapa

Assalamualaikum. Saya nak tanya bahaya tak kalau minum air kelapa setiap hari. Masuk second trimester ni saya suka sangat air kelapa. Kalau boleh setiap hari nak minum. Kalau tak minum rasa nak mengigil.

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
Expert

Salam sejahtera puan. Untuk makluman puan, air kelapa adalah air yang bagus kerana mengandungi pelbagai mineral yang baik untuk tubuh badan. Namun begitu, sekiranya anda ingin mengambil air kelapa ini, elakkan mengambil air kelapa yang telah diproses atau ditambah gula. Sebaiknya ambil air kelapa yang terus dari buahnya tanpa sebarang gula atau perisa tambahan. Walaupun air kelapa ini adalah bagus untuk anda dan kandungan terutamanya dalam memberikan hidrasi dan tenaga, adalah disarankan agar diambil dalam kuantiti yang sederhana sahaja. Makanan yang baik, jika diambil dalam kuantiti berlebihan, tetap boleh mendatangkan mudarat. Anda boleh layari www.DoctorOnCall.com.my untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang sebarang masalah kesihatan atau bercakap dengan doktor bertauliah secara atas talian. Terima kasih.

Baca lagi
VIP Member

Ada separuh org kata xelok... Xtau kesahihan dia... Cuma mcm sy air kelapa sy amalkan minum tiap2 hari masa kandungan dlm 36w... Bg mudah bersalin

VIP Member

Bergantung pd bdn jugak kot sis...

Post reply image