Hilangkan Jaundice

Anak saya dah masuk 16 hari , kuning masih sama . Sekejap turun dan sekejap naik . Tapi hanya di bahagian muka tidak di badan . Susu saya bagi kerap minum yg sebelum ni 2jam sekali , now 1 jam sekali . Berak dan berat badan baby juga bertambah . Ada tips nak cepat hilangkan jaundice ? kesian tengok dia . Saya pula berpantang jadi tidak boleh makan sebarangan ..

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Betul dah tu apa yang awak buat. Jangan risau nanti akan hilang sendiri. Last option awak boleh sewa lampu untuk Fototerapi. Ada macam macam pakej, ada yang 3 hari. Ada yang boleh untuk seminggu jugak. Anak saya prolonged jaundice 2 bulan. Saya cuma susukan baby setiap 2 jam. Itu je.

TapFluencer

Ya. Saya pun pernah alami. Anak kena jaundice hampir sebulan. Kalau anak susah berak memang lambat turun. Cuba mommy minum air buah mana tahu anak mudah berak.

1y ago

Ya macam anak saya susah juga nak turun kuning. Hampir sebulan baru bacaan bilarubin tu tak tinggi. Kena banyak sabar as long mommy tak ambil kunyit/ halia/ jamu tu hold dulu. Moga dipermudah urusan

anak sy pulak doc suggest susu formula untuk sementara sebab susu formula buat baby byk berak jadi kuning dia cepat turun..

1y ago

I see , saya bercampur . Tapi kebanyakan direct feed . Sehari sy dpt pump 6oz . Setiap jam sy beri , bila malam kalau susu dh xde sy bg formula ..