suggest hilangkan alahan

alahan teruk dari minggu ke 4 sekarang dah minggu ke 13 masih alahan nasi dan semua benda tak boleh terima telan je muntah tapi perut lapar dan terasa sangat lemas🥺🥺ank first ok ja teda alahan anak kedua ni teruk nauu alahan

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

saya pun alami benda yang sama.. sekarang dah masuk 14 minggu, alahan masih ada tapi dah semakin berkurang.. memang rasa seksa sangat bila kita lapar nak makan tapi tekak ni tak boleh terima.. saya kadang tu sampai pening nak pitam sebab tak makan padahal tersangat lapar.. at last, saya suruh husband beli buah banyak2 buat spare.. bila tak lalu nak makan, saya akan cuba makan buah untum buat alas perut.. terpaksa gagahkan diri makan juga sebab fikir anak dalam perut.. keep strong mommies!!

Baca lagi
1y ago

tq sis semoga urusan kita semua d permudahkn Aamiin🤲

TapFluencer

Saya alami mcm tu masa trimister pertama. Down jgk sbb rasa letih, tak selera tp nk makan. Googls pasal cara atasi kehamilan dlm Islam, jumpa satu artikel. Yg paling saya terkesan, artikel tu nyatakan redha. Jadi saya didik diri Redha, sabar dan syukur hadapi ujian kehamilan. Alhamdulillah sikit2 ada kekuatan nak mkn w.pun 5 suap nasi. Dapat memasak yg teringin nak makan guna mask w. Pun alah bau Tumisan dan bau nasi tengah masak. Elakkan apa yg kita alah.

Baca lagi
1y ago

Sama-sama