Meneran Untuk Buang Air Kecil

2,3 hari ni saya kene meneran untuk buang air kecil. Ia berlaku setiap pagi lepas bangun tidur sahaja. Ia tak sakit. Tapi kalau x teran, ia x keluar lancar. Adakah itu biasa?

1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Puan, boleh saya tahu puan sedang mengandung berapa bulan? Saya tanya sebab untuk kedua-dua anak saya, sebulan-2 minggu sebelum bersalin saya tak dapat buang air kecil. Baby berposisi pada area pundi kencing. Saya terpaksa pergi ke hospital untuk mengeluarkan air kencing melalui tiup, dan ditahan wad selama beberapa hari. Pada awalnya saya perlu teran, tetapi selepas itu saya tak dapat pergi langsung. Saya bertubuh kecil, so mungkin sebab itu. Dr kata ada orang yang mungkin mempunyai masalah ini tetapi saya tak pernah lagi jumpa orang lain yang mempunyai masalah ini semasa mengandung.

Baca lagi
4y ago

Skrg saya sudah 26wks. Masalah buang air kecil tu berlaku masa awal kehamilan. Saya juga bertubuh kecil. Terpaksa meneran tapi tidak menyakitkan . Tapi dlm bbrapa bulan ia pulih sendiri. Syukur. Terima kasih. Semoga kamu juga diberi kesihatan yg baik.